This page has moved to a new address.

Terug van weggeweest, blogverjaardag en afgestudeerd! En het recept voor een (vegan) mango-kokos gebakje

Perfect Housewife - to be: Terug van weggeweest, blogverjaardag en afgestudeerd! En het recept voor een (vegan) mango-kokos gebakje

dinsdag 12 augustus 2014

Terug van weggeweest, blogverjaardag en afgestudeerd! En het recept voor een (vegan) mango-kokos gebakje

Na anderhalve maand ben ik eindelijk terug van mijn (noodzakelijke) blogpauze. Afgestudeerd en wel, mét een goddelijk vegan gebakje met een kaarsje voor de eerste blogverjaardag. En met super veel zin en inspiratie voor heel veel nieuwe artikelen!


Het afstuderen was een pain in the ass (eerlijk is eerlijk, vijf weken in sociale deprivatie kunnen niet anders verwoord worden). Maar door keihard te werken met het uitzicht op dat befaamde papiertje, en met de steun van alle lieve mensen om mij heen, is het gelukt. Ik ben een afgestudeerd orthopedagoge! En hoe harder je werkt, des te groter de beloning ;-).

De eerste dagen vakantie waren echt wennen: ik was nog zo gestrest en rusteloos van die vijf weken knallen dat ik niet tot rust kon komen. Maar na de eerste mega grappige en relaxte stranddag met mijn besties, quality-time met vriendlief, een dagje shoppen, fijn lunchen en dineren en éindelijk Tony's Chocolonely's limited edition merengue met kersen geproefd te hebben verkeer ik eindelijk in vakantie sferen.

Ik zit bomvol energie en er staan echt heel veel leuke dingen op de planning. Mijn vriendinnetje komt een paar dagen 'thuis' uit Londen, vriendlief en ik gaan éindelijk ons 10-jarig bestaan echt vieren en ik heb weer tijd om uren in de keuken door te brengen. Ook ga ik bijna de cursus foodphotography en -styling volgen van Simone (Simone's Kitchen) en Alexandra (Serve with Cream), in samenwerking met Natasha Boudewijn (van de Greendelicious kookboeken). Dan kan ik gelijk het afstudeercadeau van mijn ouders wat beter onder de knie krijgen, namelijk mijn awesome Nikon D3200!

De komende tijd kunnen jullie dus weer wekelijks recepten verwachten op het blog, waarbij gezond en ongezond elkaar vrolijk af blijven wisselen. Ook wil ik weer eens aan de slag gaan met leuke DIY's (het is tenslotte een DIY- en foodblog). Als er tijd overblijft wil ik ook graag de hele lay out van het blog omgooien, maar het kan zijn dat dat nog even (lees: maanden) duurt. Dat is wel nodig na een jaar bloggen!

Als je nog suggesties hebt voor een recept wat je graag terug zou zien op het blog, laat een berichtje achter en dan ga ik ermee aan de slag. Cheers op alle feestelijkheden en op hopelijk nog vele jaren bloggen!



Recept mango-kokos taartje


Terug van weggeweest dus, met een makkelijk recept voor een vegan eenpersoons taartje met mango-cashew crème en kokos. Mango en kokos is een hele fijne, frisse combinatie. Ik maakte een tijdje terug al een 'kwark'taart met aardbeien, toen mijn moeder de sugar-challenge deed. Deze keer met mango, maar als je liever ander fruit gebruikt kun je daarin natuurlijk gewoon variëren! De cashew-mango crème heb ik afgekeken van veganisten, die dit vaak gebruiken in vegan cheesecake's.

Ik at dit gebakje als ontbijt, want 'toevallig' kwam dat zo uit, maar dat was helemaal niet zo erg. De ingrediënten zijn namelijk niet echt ongezond, hoewel je er natuurlijk niet teveel van moet eten. Dit vegan gebakje bevat geen geraffineerde suikers (er zit wel fructose in), geen lactose en geen gluten.



Ingrediënten (voor 1 gebakje)

Voor de bodem:
- 20 g amandelen
- 20 g Medjool dadels (zonder glucose-fructosestroop!)
- 1 tl kokosolie
- eventueel ½ tl rasp van een biologische citroen

Voor de mango-cashew crème:
- 20 g cashewnoten (minimaal 2 uur geweekt in water)
- 60 g mango
- 2 tls geraspte kokos

Bereidingswijze

1. Laat de cashewnoten minstens 2 uur weken in water. Hoe langer ze geweekt worden, hoe zachter ze worden en hoe makkelijker het is om een egale crème te maken.
2. Doe de ingrediënten voor de bodem in een keukenmachine (of gebruik een staafmixer) en maal het fijn.
3. Leg onderin een tartelette-vormpje een reepje bakpapier, en bedek vervolgens de bodem met (een cirkel van) bakpapier. Zo kun je straks makkelijk je taartje uit het vormpje krijgen. Verdeel de fijngemalen ingrediënten over de bodem en druk aan. Zet het (in ieder geval 10 minuten) in de vriezer zodat het kan uitharden.
4. Mix de geweekte cashewnoten in de keukenmachine tot een egale crème, en mix dan de mango er nog even kort door.
5. Haal de bodem uit het vormpje en verdeel de crème erover. Bestrooi je gebakje met geraspte kokos.


Wil je op de hoogte blijven van alle spannende toekomstplannen van Perfect Housewife - to be via social media? Volg Perfect Housewife - to be met Bloglovin, op Instagram, op Twitter of like de Facebookpagina.

Labels: , , , , , , , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Heb je een tip of suggestie, of wil je gewoon een berichtje achterlaten?

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

Links naar deze post:

Een link maken

<< Homepage