This page has moved to a new address.

Suikervrije feestjes: 11 zoete tips voor gebak, koekjes en hapjes zonder suiker

Perfect Housewife - to be: Suikervrije feestjes: 11 zoete tips voor gebak, koekjes en hapjes zonder suiker

vrijdag 13 juni 2014

Suikervrije feestjes: 11 zoete tips voor gebak, koekjes en hapjes zonder suiker

Dagelijks suikervrij eten kun je jezelf (met een portie discipline) goed aanleren. Het is een kwestie van goed plannen en volhouden en dan wordt het vanzelf een gewoonte. Met name bij speciale gelegenheden of feestjes blijkt het echter lastig om vast te houden aan je goede voornemen. Als je op een feestje iets afslaat omdat het niet binnen je eetpatroon past hoor je bijvoorbeeld regelmatig "wat ongezellig". Daarnaast wil je zelf natuurlijk ook iets lekkers en feestelijks kunnen serveren wat toch verantwoord is! Daarom zette ik deze elf verantwoorde recepten (van verschillende bloggers) op een rijtje.


Laatst organiseerde mijn moeder een high-tea en vroeg ze mij tips voor heerlijke maar verantwoorde taart, cake en gebakjes. Suikervrij welteverstaan, want mijn moeder doet al een tijdje (succesvol!) de no-sugar-challenge. Ik ging op zoek naar recepten en mijn moeder heeft ze allemaal gemaakt. De high-tea was geslaagd en de suikervrije hapjes waren zelfs sneller op dan de wat minder gezonde varianten.

Aangezien mijn moeder en ik vast niet de enige zijn die wel wat suikervrije inspiratie voor taart, koekjes en zoete snacks kunnen gebruiken besloot ik om elf lekkere, suikervrije recepten van foodbloggers op een rijtje te zetten. Als extra steuntje in de rug bij het volhouden van goede voornemens!

Want suikervrij snacken of feestvieren hoeft helemaal niet saai en eentonig te zijn. Dat bewijzen deze tien fijne, gezonde taarten, cakes, koekjes en snacks!



Een thuiswedstrijd, maar deze gezonde cupcakes met zoete
aardappel
 zijn nog steeds een favoriete snack!



Deze vegan cheesecake met macadamia noten
en karamel
 van Food Bandits klinkt echt heel goed!



Deze suikervrije tartelettes met mango en framboos
van Handmade by Helen zijn super feestelijk!



Deze gezonde variant van de Lion reep van Focus
on Foodies
zien er echt heel lekker uit!



Deze gezonde chocolate chip cookies van MiCook zijn
ideaal voor bij een high tea of als traktatie!



Cake is altijd goed bij een feestje. Van deze gezonde
abrikozen amandelcake van Yellow Lemon Tree

wordt vast iedereen gelukkig!



Raffaelo is echt verslavend lekker! Gelukkig heeft
Blij Zonder Suiker het recept voor een
gezonde, suikervrije variant.



Oh wat zien deze Gezonde brownies er heerlijk smeu├»g uit!
Van het blog Beginspiration.


Deze gezonde appelmoescake van Uit Pauline's Keuken
maakt mijn moeder inmiddels (bijna) elke week
als verantwoord tussendoortje.


Deze banaanijslolly's met chocolade en pistache
zijn gezond en super feestelijk! Van
het blog Brenda Kookt.



Gezonde citroen vanillecake, klinkt heerlijk
(en verantwoord)! Van Culy.nl



Wil je op de hoogte blijven van Perfect Housewife - to be op social media?  Volg mij met Bloglovin, op Instagram, op Twitter of like Perfect Housewife - to be op Facebook.

Labels: , , , ,

4 reacties:

Op 13 juni 2014 om 09:59 , Anonymous Maaike zei...

Oooh, wat een fijn overzicht! :) Ziet er allemaal echt super lekker uit! Leuk dat 'mijn' koekjes er ook tussen staan! :)

 
Op 15 juni 2014 om 19:30 , Blogger Chris V zei...

Jaa jouw koekjes lijken me ook erg lekker! Mijn moeder heeft binnenkort weer een suikervrije high tea dus ze kon wel wat (nieuwe) inspiratie gebruiken :-).

 
Op 8 juli 2014 om 17:35 , Blogger Hazel Hardijzer zei...

Dit is inderdaad een fijn overzicht! Lekkere recepten en fijne blogs allemaal!

 
Op 8 juli 2014 om 19:47 , Blogger Chris V zei...

Dankjewel Hazel! Jouw suikervrije muffins met bananen en bosbessen zien er ook heerlijk uit (en wauw, die foto's weer!). Ga ik ook eens maken :-).

 

Een reactie posten

Heb je een tip of suggestie, of wil je gewoon een berichtje achterlaten?

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

Links naar deze post:

Een link maken

<< Homepage