This page has moved to a new address.

Brownie bites

Perfect Housewife - to be: Brownie bites

donderdag 5 juni 2014

Brownie bites



Het recept voor deze brownie bites is zo simpel, en toch mislukte het twee keer. De eerste mislukte keer had ik de siliconen vorm niet bestuift met poedersuiker en had ik de bakplaat niet warm laten worden. Heel belangrijk dus, want anders krijg je ze niet mooi uit de bakvorm. De tweede keer was op vakantie waar alleen een gasoven was (en waar ik de foto's heb gemaakt). Ik had nog nooit eerder iets gebakken in een gasoven en ook geen idee welke temperatuur bij welke stand hoort.

En het leuke van een satellietloze omgeving is dat er ook geen internet is om het gewoon even te googlen. Maar dat het niet de goede stand was, was wel duidelijk. De brownie bites waren helemaal gaar in plaats van een lekkere smeuïge binnenkant. Achteraf bleek dat de brownie bites ongeveer 80 °C te warm zijn gebakken haha. Dat verklaart het.

De sfeer van de foto's vind ik super dus ik heb ze toch gepost, maar dit is dus niet hoe ze eruit horen te zien :-). Waarschijnlijk maak ik de brownie bites binnenkort vast nog wel eens (op dringend verzoek van vriendlief), dan zal ik een nieuwe foto maken.

Op de foto's zijn ze dus eigenlijk te droog.
Lang leve ervaring met gasovens!

De inspiratie voor deze brownies komt van Dominos. Toen ik een keer 'tamelijk' gestrest was vanwege deadlines hadden we gewoon pizza besteld, en als verrassing had mijn vriend ook hot choco cakes besteld om me op te beuren. Dat klinkt misschien niet heel romantisch, maar zo'n gebaar was precies wat ik toen nodig had. En ze waren echt lekker! Die moesten we ook eens zelf maken dus.

Ze zijn trouwens heel snel klaar en dus perfect geschikt om mensen spontaan mee op te vrolijken. Of om jezelf mee op te vrolijken. Als 15 bites niet genoeg zijn kun je er ook een taart mee maken. Dat oogt groter en is misschien overtuigender :-). En je hoeft niet te wachten tot ze afgekoeld zijn, want ze zijn warm het lekkerst.


Ingrediënten (15 stuks)
- 100 g gesmolten roomboter
- 2 eieren
- 140 g poedersuiker
- 60 g patentbloem
- 10 g vanille suiker
- 50 g cacaopoeder
- extra poedersuiker, om te bestrooien

En verder:
- Siliconen mal (bijv. voor mini cupcakes)

Bereidingswijze
1. Bereid de oven voor op 180 °C. Laat de bakplaat heet worden in de oven tijdens het voorverwarmen.
2. Bestuif de siliconen bakvorm met poedersuiker.
3. Meng alle ingrediënten door elkaar tot een egale, dikke massa.
4. Verdeel het beslag over de bakvorm, strooi nog wat poedersuiker over de siliconen bakvorm en plaats het op de hete bakplaat. Bak de brownie bites ongeveer 12-15 minuten de oven. De brownie bites zijn goed als alle zijden gestold zijn maar de binnenkant nog smeuïg is.
5. Laat de brownie bites nog 2 minuten afkoelen en haal ze dan voorzichtig uit de mal.




Wil je op de hoogte blijven van Perfect Housewife - to be op social media?  Volg mij met Bloglovin, op Instagram, op Twitter of like Perfect Housewife - to be op Facebook.

Labels: , , , , ,

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Heb je een tip of suggestie, of wil je gewoon een berichtje achterlaten?

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage