This page has moved to a new address.

Foodblogswap: aardbeien tiramisu

Perfect Housewife - to be: Foodblogswap: aardbeien tiramisu

vrijdag 28 februari 2014

Foodblogswap: aardbeien tiramisu

Deze maand deed ik voor het eerst mee met de Foodblogswap. Kort gezegd is dit een excuus (initiatief) van foodbloggers om iets lekkers te koken of bakken van een andere foodblog ;-). Je krijgt een blog toegewezen van een andere foodblogger en probeert dan een keuze te maken uit alle recepten. Van wat ik altijd van social media begrijp - en inmiddels ook zelf heb ervaren - kan dat nog best lastig zijn!


Ik mocht deze eerste keer van het blog Peggy's Pastime koken. Pastime blijkt "an activity that occupies one's spare time pleasantly" te betekenen. Fantastische titel, ik ben dol op simpele woorden met een diepere betekenis. Peggy blogt vooral over de heerlijke maaltijden die ze bereidt, maar er staan ook fijne baksels en heerlijke toetjes tussen! Er waren drie recepten waar ik tussen twijfelde. De home-made granola en tabouleh met scampi's en amandelpesto lijken me ook heel fijn, maar uiteindelijk koos ik deze aardbeien tiramisu. Ik heb namelijk nog nooit zelf tiramisu gemaakt (wel vaaak gegeten) dus dat werd wel eens tijd! Heerlijk!

Ingrediƫnten (voor 4 personen)
- 250 g aardbeien, schoongemaakt en gehalveerd
- 250 g mascarpone
- 100 g lange vingers
- 2 eieren
- 60 g suiker
- 2 zakjes vanillesuiker
- Kop sterke koffie
- 3 tl Amaretto
- Snufje zout

En verder heb je nodig:
- Handmixer
- Metalen kom (ontvet) en een extra kom

Bereidingswijze
1. Splits de eidooiers van de eiwitten. Klop de eidooiers samen met de mascarpone en gewone suiker in ongeveer 3 minuten tot een luchtige massa.
2. Klop in een andere kom de eiwitten met een snufje zout op tot het een stevig, wit mengsel is. Voeg 2 zakjes vanillesuiker toe en klop door tot de eiwitten stijf zijn.
3. Voeg eerst een klein beetje eiwitten toe aan het mascarpone-mengsel en spatel daarna de rest van de eiwitten erdoor.
4. Zet ondertussen een kop sterke koffie en voeg een scheut Amaretto toe. Ik voegde zelf 3 tl Amaretto toe. Dompel de lange vingers in de koffie.
5. Leg op de bodem van elk glas twee halve lange vingers en leg daarbovenop wat halve aardbeien. Bedek het met een laag mascarpone-mengsel. Herhaal dit nog twee keer :-) en leg als laatste nog wat aardbeien bovenop.
6. Nu heb je alleen 3 uurtjes geduld nodig en dan kun je de tiramisu serveren.


Sandra van het prachtige blog Basket Delights kookte (onder andere) van mijn blog! Benieuwd wat ze heeft gemaakt? Bezoek haar blog eens en geniet van de mooie foto's :-).

Labels: , , , , , , , ,

2 reacties:

Op 12 maart 2014 om 13:19 , Anonymous Brenda zei...

Ziet er heerlijk uit!!

 
Op 12 maart 2014 om 18:24 , Blogger Chris V zei...

Dankjewel Brenda! Het smaakte ook erg goed :-).

 

Een reactie posten

Heb je een tip of suggestie, of wil je gewoon een berichtje achterlaten?

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

Links naar deze post:

Een link maken

<< Homepage