This page has moved to a new address.

Wortelsoep met kokosmelk, limoen en koriander

Perfect Housewife - to be: Wortelsoep met kokosmelk, limoen en koriander

woensdag 22 januari 2014

Wortelsoep met kokosmelk, limoen en koriander

Deze soep is een ware smaaksensatie: de zoete wortel, de oosterse touch van de kokos, het frisse van de limoen, de ietwat bittere koriander en dan ook nog eens al die andere kruiden. Heerlijk! En eigenlijk hou ik helemaal niet van koriander maar bij deze soep voegt het echt iets toe. Best of all: hij is zó klaar!


Eerder schreef ik al over de geitenkaassandwich die ik eens at met deze wortelsoep bij een tentje in Den Haag - geweldige combinatie! Het is inmiddels alweer twee jaar geleden, maar ik kon de smaak maar niet loslaten. Ik wilde die soep thuis ook! Hier is het recept zodat jullie ook thuis kunnen proeven welke geweldige combinatie ik nou bedoel. Een kleine tip: schiet niet uit met de chilipeper (zoals ik wel deed haha) want dan wordt het wel erg gekruid ;-).

Nog een laatste noot omdat ik zo enthousiast ben. Deze soep is ook nog eens heel erg gezond, heel simpel en budget-proof (als je alle kruiden in huis hebt tenminste, maar daar kun je natuurlijk naar smaak mee variëren).

Ingrediënten (voor 4 personen)
- 500 g winterpenen
- 200 ml kokosmelk
- 1 ui
- 800 ml water
- 1,5 (groente-)bouillonblokje
- 2 tl kokosolie (olijfolie kan ook als je geen kokosolie hebt)
- 1 tl kaneel
- 1 tl gemberpoeder (of geraspte verse gember)
- 1 tl kerriepoeder
½ tl gemalen komijn
- Peper en zout
- Snufje gemalen chilipeper
- Verse, fijngesneden koriander

Verder nodig:
- Staafmixer (of blender)

Bereidingswijze (± 35 min.)
1. Schil de wortels en ui en snij in stukjes. Doe 2 tl kokosolie in een pan en fruit het uitje.
2. Voeg de wortels, het water en de bouillonblokjes en toe en breng het geheel aan de kook. Laat het 15 tot 20 minuten doorkoken.
3. Pureer alles met een staafmixer fijn en voeg de kokosmelk, de kruiden en limoensap toe. Serveer met verse fijngesneden koriander. Genieten maar!

Labels: , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 reacties:

Op 23 januari 2014 om 08:16 , Blogger Simones Kitchen zei...

Dat klinkt als een perfect soepje! En ideaal voor de maand februari (Es en ik doen een budget challenge volgende maand)

 
Op 23 januari 2014 om 15:28 , Blogger Chris V zei...

Ja het is echt een aanrader. Leuk jullie budget maand, ik ben benieuwd!

 

Een reactie posten

Heb je een tip of suggestie, of wil je gewoon een berichtje achterlaten?

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

Links naar deze post:

Een link maken

<< Homepage