This page has moved to a new address.

Liebster award & personal

Perfect Housewife - to be: Liebster award & personal

zaterdag 25 januari 2014

Liebster award & personal

Super exciting! Dit is het 50e bericht wat gepubliceerd wordt op Perfect Housewife - to be én van Desiree van Sweet Happinez ontving het blog een Liebster Award! Dank u, dank u Desiree! Geen rode loper: de Liebster award is namelijk een virtuele award. Maar dat mag de pret niet drukken. Lees gauw verder om meer over de Liebster award en mij persoonlijk te weten te komen...



De Liebster award wordt uitgereikt aan (beginnende) bloggers met minder dan 1000 volgers op Bloglovin (geloof ik?). Zo worden de blogs wat meer onder de aandacht gebracht en leer je de gezichten achter deze blogs wat beter kennen. Bijkomend voordeel is namelijk dat de gever al zijn nieuwsgierigheid mag uitputten en persoonlijke vragen mag bedenken die de genomineerde blog beantwoordt. Hieronder staan de vragen van Desiree en mijn antwoorden:


1. Wat is de reden dat je bent begonnen met bloggen?

Ik ben begonnen met bloggen omdat ik al jaren blogs lees en ik gek ben op eten. Ik kan daar echt uren over nadenken, lezen, praten en dromen (ik denk zoals elke foodblogger!). Het idee was eigenlijk om allemaal (gezonde) recepten te delen zodat ik de mensen in mijn omgeving niet meer hoefde lastig te vallen haha. Maar ik hou teveel van gebakjes om het bij gezonde dingen te laten. Daarnaast vind ik het leuk om af en toe creatieve dingen te delen die ik bijvoorbeeld maak voor in huis.

Toen ik begon vond ik het doodeng en durfde ik de link eigenlijk niet eens aan mensen te geven. Mijn enthousiasme won het gelukkig en nu is het echt mijn 'hobby' geworden. Het is mijn inspiratie om mezelf nog veel verder te ontwikkelen, een heerlijk avontuur. En tot nu toe krijg ik eigenlijk alleen hele leuke reactie's (thaaanks lezers!).

2. Waar komt jouw inspiratie voor de onderwerpen waar je over blogt vandaan?

Vet cliché: Pinterest! En verder eigenlijk van alles: kookboeken, tijdschriften, andere blogs/websites, als ik uit eten ga... Als ik iets eet (of erover denk/lees/praat/droom) dan krijg ik een soort oerdrang om daar iets lekkers mee te maken. Dan wil ik alles over dat ingrediënt weten en kan ik dagen nadenken over een ultiem recept.

Op dit moment heb ik nog genoeg inspiratie omdat ik vooral nog heel veel nieuwe ingrediënten en technieken wil proberen. Sinds ik blog ben ik erachter dat ik eigenlijk echt een amateur ben in de keuken haha. Er zijn nog zóveel gerechten die ik nog nooit gemaakt heb.

3. Zou jij van je blog je werk willen maken of is het een pure hobby?

Deze vraag vind ik heel lastig. Ik kan geen reden bedenken waarom niet (superleuk juist!), maar ik ben ook niet helemaal overtuigd. Ik vind het namelijk wel heel belangrijk om te maken (en te schrijven over) wat ik leuk vind. Zolang dat zo blijft lijkt het me heel leuk om steeds verder te gaan.

4. Wat is het best bekeken artikel op je blog?

Sinds ik me heb aangemeld bij Foodgawker is dat deze kokospudding met frambozen en witte chocolade. Die was ook wel erg lekker!

5. Wat zijn jouw drie favoriete blogs die je volgt?

Ik volg heel veel food- en DIY-blogs (of websites), waarvan de meeste Nederlands zijn en waarschijnlijk ook wel bekend onder bloggers en lezers. Dit zijn echter de drie (internationale) foodblogs die ik heel mooi en inspirerend vind.

1. Glorious Treats > het blog van de Amerikaanse Glory over cupcakes, koekjes en feestjes enzo. Ik volg Glorious Treats al drie jaar en ik word er nog steeds altijd heel blij van.
2. Passion for baking > een Zweedse blog over pastelkleurige heerlijkheden in een fantastische pastelkleurige keuken. De blog is ook in het Zweeds dus ik kijk eigenlijk vooral foto's op Instagram.
3. Bakers Royale > deze blog volg ik eigenlijk nog niet zo lang, maar als ik deze foto's zie wil ik gelijk de keuken induiken!

6. Wat is jouw allerbeste en lekkerste recept (tot nu toe) ooit?

Het recept is eigenlijk niet bijster ingewikkeld, maar op de één of andere reden maak ik deze scones het vaakst voor mensen in mijn omgeving. En ze lijken daar ook echt blij van te worden (mijn vriendinnen, ouders en zusje reageren steevast met "jeeej") dus ik denk dat dat het grootste succes is. Zelf was ik afgelopen najaar heel erg fan van de truffelkruidnotencake.

7. Welke keukengadget vind jij een ware must-have tijdens het bakken/koken?

Eigenlijk zijn maar vier dingen essentieel: een oven, een beslagkom, een garde en een spatel. Maar als ik zo'n mooie rode KitchenAid of Kenwood zou hebben zou ik die natuurlijk noemen ;-). Helaas moet ik nog even door sparen! De 'gadgets' die ik het meest gebruik zijn mijn handmixer (voor cakes en taarten enzo) en mijn staafmixer (voor smoothies en soepen).

8. Wat zijn jouw drie leukste eigenschappen?

Ehm, lastig haha. Ik vind het zelf leuk dat ik zorgzaam, creatief en leergierig ben. Mag je dat over jezelf zeggen?

9. Wat heb je altijd al weleens willen doen in je leven maar tot op heden nog nooit gedaan?

Spontaan de trein naar Parijs pakken op een mooie zomerdag. En een masterlijk diner koken voor vrienden en familie.

10. Wat is je favoriete vakantieland?

Oeh hier was ik gauw over uit: Frankrijk! Ik hou van het romantische Parijs en kom daar eigenlijk elke twee jaar wel eens. De macarons en de goddelijke pistache cupcake die ik daar ooit at spelen daar zeker ook een rol bij ;-). Lekker slenteren langs alle mooie winkeltjes en bezienswaardigheden en pizza eten in het zonnetje aan de Seine. Heel fijn! En relaxed surfen in de buurt van Bordeaux (één van de weinige sporten die ik écht leuk vind haha) of zonnen ergens anders in Zuid-Frankrijk. Maar ook het rustige Morvan (in de Bourgogne) heeft inmiddels mijn hartje verovert.

En ik wil heel graag nog eens terug naar Amerika, dat had toch iets magisch. Ik kreeg echt het gevoel dat alles daar mogelijk was. En Australië is al nog altijd een droom :-).

11. Waar wordt jij nou echt blij van?

Liefde en vriendschap, mijn twee katers, de zon en de zee, chocolade, taart, gebak, koekjes, sushi, Grieks eten, al het andere eten, persoonlijke verhalen en goede daden.



Ik nomineer...

Nogmaals bedankt Desiree! Aan mij nu de eer om het stokje weer door te geven. Ik nomineer Helen van Handmade by Helen, Gereon van Gereon's Keuken Thuis en Lysanne van Joan's story. Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie antwoorden op deze vragen:

1. Wat vind je het leukst aan bloggen?
2. Wat is jouw levensmotto?
3. Aan welk gerecht heb jij de fijnste herinnering?
4. Wat staat nog op jouw to-bake / to cook lijstje?
5. Wat is jouw guilty pleasure?
6. Welk kookboek vind je het fijnst en waarom?
7. Wat is je favoriete seizoen?
8. Wat doe je op een vrije pyjama-dag (of wat doe je als je geen pyjama-dag hebt maar gewoon een vrije dag)?
9. Waar ga je het vaakst uit eten?
10. Welke foto vind je het mooist van jouw blog?
11. Hoe ziet jouw leven eruit over tien jaar?


Wil je op de hoogte blijven van Perfect Housewife - to be op social media? Volg mij met Bloglovinop Twitter of like Perfect Housewife - to be op Facebook. 

Labels: ,

8 reacties:

Op 25 januari 2014 om 12:26 , Blogger Desiree Sip zei...

Wat een leuk artikel, heel leuk geschreven :) Leuk om jou (naast jouw blog) zo wat beter te leren kennen!

 
Op 25 januari 2014 om 17:49 , Blogger Chris V zei...

Dankjewel! Ja ik vind zelf ook altijd de persoonlijke stukken het leukst om te lezen :-)

 
Op 26 januari 2014 om 10:05 , Blogger GereonDL zei...

Goedemorgen,

Ik zit nu aan de koffie en schrijf je even dit kattebelletje. leuk dat je me hebt genomineerd voor de Liebster award. Dank je wel. Ik heb je vragen inmiddels gekopieerd en ga nadenken over de antwoorden. Ik moet wel erbij zeggen, dat ik komende week nogal wat deadlines heb. Ik zal het in ieder geval proberen.
Ik wens je een mooie zondag
Ciao Gereon

 
Op 26 januari 2014 om 17:06 , Blogger Chris V zei...

Inmiddels is het alweer goedemiddag! Leuk, ik ben benieuwd naar de antwoorden! Maar voel je vooral niet verplicht (om het snel te doen). Alles op zijn tijd :-). Nog een fijne avond!

Ciao, Chris

 
Op 26 januari 2014 om 19:02 , Blogger zoete-uurtjes zei...

Proficiat!
Ook leuk om jouw antwoorden en jouw bedachte vragen te lezen.
De kokospudding met frambozen en witte chocolade die wil ik ook eens maken.
Prop ik gewoon erbij in "Dat-Wil-Ik-Ook-Nog-Maken" lijstje.
Veel Blog Kook Bak plezier!

 
Op 26 januari 2014 om 20:01 , Blogger Chris V zei...

Dankjewel! Hihi ja mijn lijstje is ook nog erg lang! Ik zou mijn hele blog kunnen vullen met lekkere dingen van andere bloggers. Jij ook nog veel kook- en bakplezier!

 
Op 30 januari 2014 om 23:00 , Blogger Irisx__ zei...

Ik denk dat ik stiekem je cupcakes lekkerder vind dan je scones ;p
Maar jeweet dat ik je scones ook superlekker vind!
Supervet!

liefs je zusje :) x

 
Op 31 januari 2014 om 08:12 , Blogger Chris V zei...

Haha ja dat is waaaar, ik denk dat die ook wel veel gewaardeerd worden :-). Lief je berichtje! X

 

Een reactie plaatsen

Heb je een tip of suggestie, of wil je gewoon een berichtje achterlaten?

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage