This page has moved to a new address.

Kokospudding met witte chocolade en frambozen

Perfect Housewife - to be: Kokospudding met witte chocolade en frambozen

zaterdag 11 januari 2014

Kokospudding met witte chocolade en frambozen


Ik had nog nooit eerder iets met kokos of gelatine gedaan (het voelt toch een beetje alsof ik mij hiervoor moet schamen), maar ik ben overtuigd! De frambozensaus met rozenwater is lekker zoet en past daarom perfect bij de zachte, subtiele smaak van de kokos en witte chocolade. Een aanrader om zelf eens te maken!


Toen ik op zoek was naar iets lekkers met rozenwater stuurde Judith (van My food blog) me dit recept. Dit dessert was onderdeel van haar Kerstmenu, dus dan moest het wel goed zijn ;-).


Ingrediënten (voor 4 personen)
- 250 g (bevroren) frambozen (of ander rood fruit)
- 200 ml halfvolle melk
- 200 ml kokosmelk
- 100 g witte chocolade
- 4 gelatineblaadjes
- 2 el rozenwater
- Garnering: kokosrasp en/of blaadjes verse munt (gemarineerd in rozenwater)

Bereidingswijze
1. Laat twee blaadjes gelatine 5 minuten weken in koud water. Pureer de frambozen in een blender of met een staafmixer fijn. Verwarm het kort in een pan met het rozenwater en roer de blaadjes gelatine er doorheen. Verdeel de rode puree over de glazen en laat het minimaal een uur opstijven in de koelkast. Deze laag moet goed stevig worden zodat het niet met de volgende laag mengt.
2. Voor de witte laag laat je weer 5 minuten twee gelatineblaadjes weken in koud water. Meng ondertussen in een pannetje op laag vuur de melk, kokosmelk en witte chocolade tot de chocolade gesmolten is. Laat het mengsel even afkoelen en roer er twee gelatineblaadjes door.
3. Giet de witte laag bovenop de rode laag in de glaasjes en laat de pudding minstens 2 uur opstijven in de koelkast. Garneer de pudding eventueel met kokosrasp en in rozenwater gemarineerde muntblaadjes.

Labels: , , , , , ,

6 reacties:

Op 11 januari 2014 om 13:30 , Anonymous Rosie zei...

Wauw dit ziet er echt héérlijk uit, prachtige foto's heb je ook gemaakt! Ik ben wel heel erg benieuwd waar je het rozenwater gekocht hebt?!
Eigenlijk is dit helemaal niet goed voor mij: al die lekkere dingen op die foodblogs haha. Ik probeer beter te eten omdat ik over een half jaar in mijn bruidsjurk wil stralen maar áls ik dan een keer zondig is het bijna altijd met een overheerlijk dessert <3!

Veel liefs en een fijne zaterdag! XX Rosie

 
Op 11 januari 2014 om 14:30 , Blogger Chris V zei...

Ah wat een leuk berichtje en bedankt voor de complimenten Rosie! Rozenwater kun je gewoon bij een toko of Turkse winkel kopen. En zo ongezond is dit dessert (denk ik) niet, maar af en toe moet het gewoon kunnen toch!. Aan de andere kant is een bruiloft absoluut een goede reden om wat minder desserts te eten :-), gefeliciteerd! Jij ook een fijne zaterdag, liefs

 
Op 11 januari 2014 om 14:47 , Anonymous Dat Zit Wel Snor zei...

wat ziet dat er heeeeeeerlijk uit. kom je voortaan bij mij thuis toetjes maken? yam yam yam

 
Op 12 januari 2014 om 08:08 , Blogger Chris V zei...

Bedankt! Ondanks dat ik zag dat je in de buurt woont doe ik helaas doe ik geen huis aan huis service haha, máár het is wel heel makkelijk om zelf te maken :D.

 
Op 12 januari 2014 om 14:59 , Anonymous Food Love and Happiness zei...

Oeh la la wat een lekkers! Ziet er goed uit!

 
Op 13 januari 2014 om 08:00 , Blogger Chris V zei...

Dankjewel!

 

Een reactie posten

Heb je een tip of suggestie, of wil je gewoon een berichtje achterlaten?

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

Links naar deze post:

Een link maken

<< Homepage