This page has moved to a new address.

Kokos scones met limoen

Perfect Housewife - to be: Kokos scones met limoen

donderdag 16 januari 2014

Kokos scones met limoen



Op het blog van Maura (Yellow Lemon Tree, ook een hele mooie blog!) kwam ik deze kokos limoenscones tegen. Sinds ik laatst de kokospudding met frambozen maakte ben ik overtuigd van kokos, dus ik moest ze gelijk proberen! Ik hou namelijk ook heel erg van de frisse smaak van citrusvruchten.

Ik gebruikte mijn standaard recept voor scones - aangezien die nooit teleurstelt - en voegde kokosrasp en limoensap en -rasp toe. De scones zijn heerlijk met clotted cream zelfgemaakte lemon curd. De citroen in lemon curd versterkt de smaak van de limoen. En met een kopje thee natuurlijk ;-).

Ingrediënten (8 tot 10 stuks)
- 225 g zelfrijzend bakmeel (of patentbloem)
- 1 tl bakpoeder (2 als je patentbloem gebruikt)
- 30 g suiker
- Snufje zout
- 50 g koude boter, in blokjes
- 1 ei
- 150 ml kokosmelk

- 50 g kokosrasp
- 1 limoen
- wat extra melk of ei om te bestrijken

Bereidingswijze
1. Verwarm de oven voor op 225° - 230°C (afhankelijk van de oven).
2. Mix alle (gezeefde) droge ingrediënten met je vingertoppen met de boter tot het op broodkruim lijkt.
3. Voeg beetje bij beetje de kokosmelk en limoensap toe en roer alles door elkaar met een vork (of met een handmixer met deeghaken). Voeg vervolgens ook het ei, de kokosrasp en de limoenrasp toe.
4. Maak 8 tot 10 bolletjes van het deeg (eventueel op een met bloem bestuift werkblad) en leg ze op een met bakpapier bekleedde bakplaat. Bestrijk ze met wat melk of ei en plaats de bakplaat in het midden van de oven.
5. Bak de scones in ongeveer 15 - 20 minuten gaar. Dit is afhankelijk van je oven, bij mij kunnen ze er na 15 minuten uit. Prik met een satéprikker in de scone om te controleren of ze gaar zijn.

Labels: , , , , , , , , , ,

2 reacties:

Op 8 maart 2014 om 13:32 , Blogger Maura - YLT zei...

Oeh, ik zie nu pas dat je deze hebt gemaakt! Wat leuk. Echt een lekkere combinatie he :) ik ga ze ook snel weer eens maken.

 
Op 8 maart 2014 om 15:26 , Blogger Chris V zei...

Ja echt lekker! En ik hou echt van scones, dus een perfecte match :-).

 

Een reactie plaatsen

Heb je een tip of suggestie, of wil je gewoon een berichtje achterlaten?

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage