This page has moved to a new address.

DIY: persoonlijke kaarsen

Perfect Housewife - to be: DIY: persoonlijke kaarsen

zondag 10 november 2013

DIY: persoonlijke kaarsen

Dit is het tweede DIY project met kaarsen om de donkere najaarsdagen extra sfeer te geven (klik hier voor het eerste project met waxinelichtjes). Het is niet alleen leuk om te maken, maar ook een erg leuk cadeau-idee voor de feestdagen! Toen ik dit idee tegen kwam (op de blog A Girl in Paradise) stond ik er eigenlijk vrij sceptisch tegenover. Het was vast niet zo simpel als het er uit zag en no way dat ik dat zelf kon maken met de spullen die ik in huis had. Gelukkig had ik het fout, want het blijkt inderdaad net zo makkelijk (en leuk!) te zijn als het er uit ziet.


Nadat ik eerst een testronde had gedaan wilde ik alle kaarsen in huis wel doen. De tweede kaars heb ik bedrukt met een stukje tekst waar mijn vriend en ik veel herinneringen aan hebben, van toen wij net een relatie kregen (alweer bijna 10 jaar geleden). In deze leuke DIY kan je al je creativiteit kwijt en je kan het zo persoonlijk maken als je zelf wilt.



Benodigdheden
- Gladde kaars
- Vel bakpapier (groter dan de kaars)
- Tissue
- Vel papier
- Stiften of fijnschrijvers
- Föhn
- Plakband
- Schaar

Instructies
1. Plak de tissue met plakband op het vel papier (zodat je tekening/tekst niet doordrukt op de ondergrond). Op de tissue maak je de tekst of tekening die je uiteindelijk op de kaars wilt hebben*. De tissue is niet zo sterk, dus pas op dat hij niet scheurt.
2. Knip je ontwerp uit en neem alleen de bovenste laag van de tissue. Doe je ontwerp op de kaars en hou daar het bakpapier strak overheen. Hou de kaars vast aan het overtollige bakpapier, zodat je niet je vingers verbrand als je gaat föhnen.
3. Föhn je ontwerp voor ongeveer 40 seconde (afhankelijk van de grootte van je tekst of tekening) op de warmste stand. Je kunt een kleurverschil zien als het ontwerp versmelt met de kaars.
4. Zodra je de tekst of tekening op de kaars hebt geföhnd kun je voorzichtig het waxpapier losmaken en dan is je kaars klaar! Mocht je ontwerp er nog niet helemaal opzitten, dan kun je het nog een keer opnieuw föhnen.

Tips
* Ik vind het best lastig om te schrijven op tissue papier en ik ben vrij perfectionistisch, dus ik had een tekst in Word gemaakt en deze 'overgetrokken' met een fijnschrijver. Je kunt je tissue ook op een papier met lijntjes plakken.
* In de oorspronkelijke blog bedrukt Ann de kaars met een tekening van haar kinderen voor hun grootouders, en met een geprinte afbeelding van de computer. Maar je kunt natuurlijk ook een mooie papieren servet gebruiken.
* Een strijkijzer werkt ook prima (in plaats van een föhn)!


Labels: , , , , ,

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Heb je een tip of suggestie, of wil je gewoon een berichtje achterlaten?

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage