This page has moved to a new address.

Workshop herfsttaart decoreren

Perfect Housewife - to be: Workshop herfsttaart decoreren

dinsdag 8 oktober 2013

Workshop herfsttaart decoreren

Afgelopen weekend heb ik een workshop bij Taarten van Mo gevolgd waarbij we deze herfsttaart hebben gedecoreerd met marsepein. Naast dat het heel gezellig was, ben ik ook best trots op mijn eindresultaat. Het is de eerste taart die ik helemaal zelf gedecoreerd heb, en ik vond het boetseren nog best lastig (ik ben nogal perfectionistisch). Vanaf vandaag kijk ik met extra veel respect naar alle mooie creaties die ik altijd op blogs, op Facebook en op Pinterest tegen kom! Ik vond het wel heel erg leuk om te doen, en de barrière om zelf opnieuw aan iets moois te beginnen is verdwenen.


De biscuis stonden gebakken en gesneden klaar, dus we begonnen met het vullen, afsmeren en bekleden. De vulling bestaat uit botercrème en kersenjam. We kregen ook nog wat uitleg over praktische zaken, zoals waarom je een dijkje maakt bij het vullen, en hoe je de taart het beste kunt bewaren als hij af is.

Vervolgens konden we aan de slag gaan met het boetseren en decoreren van de taart. Al het benodigde materiaal was aanwezig, zoals uitstekers en modelling tools. Ik had nog nooit eerder grote figuren geboetseerd met marsepein, maar het is een precies werkje. Alles werd gelukkig stap-voor-stap uitgelegd en voorgedaan en er stond een voorbeeld klaar. Deze workshop is dus ook ideaal als je wat minder ervaring hebt!


Labels: , , ,

2 reacties:

Op 8 oktober 2013 om 12:18 , Blogger Anne zei...

Ik vind 'm mooi! Zou mij niet lukken om zulke figuren te boetseren hoor, ik ben meer van 'het ziet er niet uit maar smaakt wel lekker' eten ;). Al is dit natuurlijk veel gezelliger ook om naar te kijken.

 
Op 8 oktober 2013 om 19:17 , Blogger Chris V. zei...

Hihi ja daar komt het bij mij ook nog al eens op neer, maar dankjewel!

 

Een reactie plaatsen

Heb je een tip of suggestie, of wil je gewoon een berichtje achterlaten?

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage