This page has moved to a new address.

Mijn zoete oktobermaand - een overzicht

Perfect Housewife - to be: Mijn zoete oktobermaand - een overzicht

donderdag 31 oktober 2013

Mijn zoete oktobermaand - een overzicht

Happy Halloween everybody! Het is de laatste dag van oktober, een mooi moment om terug te blikken op mijn zoete oktobermaand. Oktober was echt een herfstmaand! Niet alleen omdat het op sommige dagen verschrikkelijk herfstig weer was, maar vooral omdat ons huis regelmatig gevuld was met de geur van speculaaskruiden en zoete baksels. En de recepten met pompoen konden weer tevoorschijn getoverd worden. Het was een drukke (maar leuke) maand, en bij het maken van dit overzicht valt het me op hoeveel zoetigheden er hier in huis zijn verorberd.
 
Mijn zoete oktobermaand begon met deze schattige hartvormige American pancakes. Mijn vriend is gek op pannenkoeken, dus dit was ideaal voor het ontbijt! Deze foto is van zijn tweede ronde, vandaar het vieze bord. Ik had ze nog nooit eerder gemaakt, maar ik denk dat we ze vanaf nu wel elke maand een keer zullen bakken. Heerlijk!
 
Mijn ouders brachten deze Mozart-kügeln mee uit Berlijn. Voor wie ze niet kent: dat zijn chocolaatjes gevuld met praliné en marsepein. Ik ben er dol op, en ik koester nog wat fijne herinneringen aan Mozart-kügeln uit mijn middelbare school periode (iets met een lange gang, een achtervolging en een schuiver over de grond, hihi).

Ook decoreerde ik in oktober deze leuke herfsttaart met marsepein! Samen met mijn moeder en tantes volgde ik een workshop. Ik had nog niet eerder figuurtjes van marsepein geboetseerd maar het was erg leuk om te doen, en zeker voor herhaling vatbaar.


Het was misschien wat vroeg, hoewel de winkels al vol liggen met allerlei soorten Sinterklaas-lekkernijen. Dat bracht me op het idee om zelf eens truffelkruidnoten te maken. Het blijkt maar weer dat alles zelfgemaakt het lekkerst is; ze worden vast nog vaker gemaakt voordat de goede man het land (weer in en) weer uit is.

Ook vond ik ergens nog wat tijd om even gauw te shoppen. Zo kocht ik wat bakspulletjes, wat leuke dingetjes voor in huis en alvast wat dingen voor Kerst. Op facebook en op verschillende blogs kwamen de cookie cutters en de glazen kerstboompot al voorbij van de Action, heel leuk! Ik maak eigenlijk nooit koekjes maar nu heb ik een goed excuus ;-).

Verder waren mijn schoonouders deze maand zoveel jaar getrouwd, dus reden voor taart (en een feestje)! Met zijn allen gingen we gezellig een paar dagen weg naar de Efteling. Wat een prachtig park is dat toch, en we hadden geluk met het weer. Samen met mijn schoonzusje bakte ik van tevoren deze perentaart met frangipane vulling. Binnenkort komt hier de blogpost van...


 Mijn laatste, lekkere oktober baksel mag niet ontbreken in dit overzicht: deze heerlijke pompoen cakepops (of balletjes, ik was te lui om er mooi versierde cakepops van te maken). Op Pinterest zag ik al regelmatig 'pumpkin spice cake' voorbij komen en dat leek me zo lekker. Het is ook echt een aanrader! Al meerdere mensen hebben om het recept gevraagd :-).
 

Labels:

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Heb je een tip of suggestie, of wil je gewoon een berichtje achterlaten?

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage