This page has moved to a new address.

Mama's macaroni met ham en kaas

Perfect Housewife - to be: Mama's macaroni met ham en kaas

woensdag 2 oktober 2013

Mama's macaroni met ham en kaas

De lekkerste gerechten zijn de gerechten waar je warme herinneringen aan koestert. Dat geldt ook voor dit gerecht: absoluut geen culinair hoogstandje, maar toch één van mijn favoriete gerechten. Toen ik net het huis uit was werd 'mac 'n cheese' (zoals de Amerikanen het noemen) mijn ultieme comfort food  (na chocolade) en vroeg ik mijn moeder regelmatig om dit te maken als ik bleef eten.



Al die keren vroeg ik ook om het recept, want ik wilde het natuurlijk ook zelf thuis maken. Van mijn moeder kreeg ik een briefje mee met de ingrediënten en hier en daar wat steekwoorden. In tegenstelling tot mij kookt mijn moeder namelijk (bijna) nooit met recepten. Bij de meeste dingen heb ik de hoeveelheden kunnen achterhalen, maar bij de maggie en ketchup blijft het bij "wat druppels" en een "scheut". Als je er toch wat groente aan wilt toevoegen kan je er tomaten (in blokjes) doorheen doen of er een groene salade bij serveren.

Ingrediënten (voor 2 personen)
- 150 g macaroni
- 100 g hamblokjes
- 125 g geraspte kaas
- 150 ml melk
- 1 ei
- Tomatenketchup
- Maggie
- Paneermeel (of verkruimeld beschuit)
- Roomboter
- Peper en zout
Bereidingswijze
1. Verwarm de oven voor op 180 graden. Kook de macaroni volgens de verpakking beetgaar en giet af.
2. Doe het samen met de ham en 2/3 van de kaas in een ingevette ovenschaal. Mix de melk, eieren, maggie (een paar druppels) en een scheut ketchup en giet dit in de ovenschaal. Strooi de rest van de kaas en de paneermeel erover. Dek het af met plakjes roomboter.
3. Doe het in de oven totdat de kaas gesmolten is en er een lekker krokant korstje op zit.

Labels: , , , ,

2 reacties:

Op 20 oktober 2013 om 12:16 , Anonymous Anoniem zei...

Hahaha heerlijk!!!
vooral die druppels maggie en die scheut tomaten ketchup!
thanks dear

 
Op 20 oktober 2013 om 18:08 , Blogger Chris V zei...

Haha tja da's volgens oorspronkelijk recept hè ;-)

 

Een reactie plaatsen

Heb je een tip of suggestie, of wil je gewoon een berichtje achterlaten?

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage